...i samhället när 12-åriga pojkar
våldtar en 10-årig flicka. På skoltid dessutom, i en dunge nära skolan. Men väldtäkt är ju inte en sexuell handling egentligen, utan ett sätt att visa makt, att förnedra och pina någon.
![]()
Jag tycker det var bättre på den tiden när pojkarna bara drog flickorna i flätorna. Lite mer oskyldigt i alla fall.
2 kommentarer:
Jag kan, verkligen, inte annat än hålla med dig. Jag hittade detta inlägg på "utryckning.se".
En våldtäkt kanske inte är sexuellt, men det går inte att sätta sig in i situationen om man själv inte varit med om det. Att bli dragen i flätorna behöver knappast flertalet år av terapi, såsom många måste plåstra om de själsliga såren efter en våldtäkt. Tyvärr.
Men nåt allvarligt fel, som sagt, att som 12-åring ens veta nåt annat än just dra i flätorna!
Sjukt.
Håller med. Så otäckt så det knappt finns ord för det.
Skicka en kommentar