onsdag 21 oktober 2009

Låtsas som det regnar



Jag kan inte låta bli att undra om denna totala koncentration på Jimmie Åkesson och hans uttalanden i Aftonbladet hjälper eller stjälper Sverigedemokraterna i deras fortsatta politiska arbete och chanser att komma in i Riksdagen vid nästa val. Jag hoppas givetvis på det sistnämnda, men egentligen borde vi egentligen tiga och låtsas som det regnar, för de flesta påståenden är för urbota dumma för att ens kommentera.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 kommentarer:

Erik sa...

Vilken djup analys. Bra gjort, Bitten!

K sa...

jag kan inte förstå att det helt plötsligt är så chockerande att SD visar sig vara rasister..Är det ngt nytt?

Red sa...

Ja, det blev en jkla uppståndelse. Nästan desperat, tycker jag! Jag är dock rädd för att Jimmie sitter i riksdagen efter nästa val och han dessutom har med sit ytterligare ett par kamrater.

Openeyes sa...

Ja tiga och låtsas som det regnar har ju visat sig fungera jättebra, men bara om man nu av någon anledning tycker landet bara blir trevligare och trevligare att bo i...