onsdag 21 oktober 2009

Ibland är det bra att vara lite pryd

Jag skulle nog dra öronen åt mig om någon skulle vilja ta nakenbilder av mig. Inte för att det någonsin skulle kunna inträffa. Vem vill ha bilder på en lönnfet kärring? Men om jag var 15 år och min pojkvän tog bilder kanske jag inte skulle förstå konsekvenserna om det en dag skulle ta slut mellan oss. Inte för att jag försvarar killen som spred nakenbilderna på sin f d flickvän, det är oförlåtligt och borde vara straffbart, men att låta någon, vem som helst, ta bilder när man är naken, det övergår mitt förstånd hur man kan tillåta. Och hur grisigt får någon bära sig åt egentligen utan att bli straffad?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller helt med! Jag är en hyfsat ung kille som inte brukar vara pryd med mina polare, men t.o.m. jag tycker att all denna sexfixering är dålig. När man är i skolan kan folk komma med det här hippiesnacket om att det skulle vara "fel" att ha lite integritet. Som om dessa "tabun" inte fanns av en anledning. Vissa saker är privata och samtidigt fina, men det betyder inte att man kan dela det med de flesta man känner...