lördag 3 oktober 2009

Tid är pengar

Visst är det så att vi alltid ställer oss i fel kö i affären, på systemet, på banken (om det finns fler än en kö nuförtiden), på McDonald's, ja överallt där det finns köer. Nu har någon forskat fram att det är inte antalet varor som kunderna har i sina korgar som avgör hur fort en kö rör på sig framåt utan antalet personer i själva kön. Jag tror att betalningssättet också har stor betydelse. Alla säger att betalkort tar så lång tid att betala med, men jag tycker att pengar som ska letas fram och räknas, och växel som ska ges tillbaka tar betydligt längre tid. Men jag tycker att det är irriterande att stå i kö, jag tycker att alla är hur långsamma som  helst och jag blir lätt stressad. Dessutom är det ju olika fart på de som sitter i kassorna också, det är inte bara kunderna som är långsamma.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Helena sa...

Nog är det så alltid, jag ställer mig nästan jämt i "fel" kö. Hur man än försöker beräkna hur lång tid det tar i en kö så tar man ändå alltid fel och får vänta i evigheter.