torsdag 29 oktober 2009

Torsdagsreflektion - v 44



Hösten är inte min favoritårstid. Vädret är tråkigt. Det är dystert med regn, dystert med dimma. Att vi har ställt om klockan i helgen blir man ju inte direkt piggare av. Det känns segt i allmänhet och på kvällarna i synnerhet, eftersom det nästan är mörkt när jag slutar jobbet. Det här med att det skulle bli ljusare på morgonen, det kanske var så de första tre dagarna, men nu känns det väldigt mörkt och trist. Det är tråkigt att man måste genomlida hösten och vintern varje år, bara för att längta till vår och sommar. Jag skulle nog egentligen bo någon annanstans på vårt jordklot än just här.

Hitta fler torsdagsreflektioner här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

sinneskatten sa...

Hur man än försöker så blir många av oss påverkade mörkret.
Man får verkligen ta tillvara de lilaa ljusglimtar som kommer

Helena sa...

Jag gillar inte heller denna mörka och regniga årstid, men det är bara att gilla läget. Man kan ju tända ljus och mysa i alla fall! :)

cat sa...

Jag har en kluven inställning till den här årstiden. Jag älskar färgerna och den klara luften och inget är så vackert som en solig höstdag tycker jag. Men jag avskyr mörkret och höststormarna.
Mycket fin bild har du tagit i alla fall:)

Emma sa...

Vilken fin bild!
OCh jag håller också med dig, hösten och vintern är otroligt sega och långdragna. Man tror aldrig att det ska bli vår och sommar igen :)