torsdag 13 augusti 2009

Skrämselhicka

När jag stod i köket började K plötsligt skrika att han såg en stor råtta. Min första tanke var att råttorna antagligen tycker att äpplena som ligger i en hög under äppelträdet är goda att knapra på. Där ute. Sen kom något farande på golvet här inne och jag fick panik och började steppa. Jag var livrädd att råttan skulle komma uppför benet på mig. K började gapskratta för han tyckte verkligen att jag såg löjlig ut när jag stod där och hoppade upp och ner och skrek.

Naturligtvis fick K sig ett gott skratt. Det var ju den här råttan han skrämde mig med. Willes leksaksråtta från Ikea.

Varför tycker karlar att det är så roligt att skrämmas?



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Klimakteriehäxan sa...

Såg en äkta råtta, riktigt stor, när jag var ute och gick härom dagen. Fick riktiga rysningar längs ryggraden ... den från Ikea är trots allt bättre!