måndag 31 augusti 2009

Skadar LCHF-kosten hjärnan?

Det verkar faktiskt inte bättre när "fettdoktorn" Annika Dahlqvist häver ur sig att de som äter LCHF-kost inte blir sjuka i svininfluensan eller andra infektionssjukdomar. Hon är övertygad om att hon kommer att klara sig från att bli sjuk och tänker absolut inte vaccinera sig av solidaritetsskäl.  Naturligtvis kan jag hålla med om att undernärda absolut har sämre motståndskraft mot sjukdomar, men ett virus går det inte att skydda sig mot genom att äta fett och mindre kolhydrater.

Ännu värre är väl att hon tycker det är urlarvigt att "hålla på med" mammografi och cellprovtagningar och hon går därför aldrig på såna undersökningar. Hon tror att hennes val av kost, den riktiga LCHF-kosten, skyddar mot cancer. För att var läkare verkar hon ovanligt korkad och det sorgliga är att så många verkligen tror på henne.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Le Loup sa...

Ja, tron kan ju försätta berg, säger de ju...
Jag å min sida tror det är förbaskat dumt att tro att man är immun p.g.a sitt sätt att leva eller p.g.a. det man väljer att äta.
Saker kan hända precis vem som helst, när som helst, i livet finns inga garantier.

Och, ursäkta? Urlarvigt med mammografi och cellprovstagningar!?
Det var tamme fan (ursäkta att jag svär på din sida, Bitten, men...) dummaste jag hört på länge!