måndag 3 augusti 2009

Naturligt är bäst


Men inte är det väl nyttigare mat jag är ute efter när jag köper ekologiskt? Med mer vitaminer och högre näringsvärde? Jag handlar ekologiskt för att jag vill slippa gifter och kemikalier och onaturliga bekämpningsmedel och för att jag och naturen ska må bra. Inte vet jag om ekologisk mat är godare i sig, men jag äter hellre potatis från mitt eget land och tomater som jag odlat själv och som är garanterat giftfria. Bara det att man vet att det är giftfritt gör ju att det blir godare så att man kan njuta mer. Och det måste väl vara betydligt nyttigare att äta obesprutad mat än besprutad, utan kemikalier, trots att näringsvärdet är sämre? Vilket jag i och för sig betvivlar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Le Loup sa...

Precis! Kunde inte sagt det bättre själv!

Anonym sa...

Folk som tror ekomat är en bluff kan inte ha smakat en tomat från farmors grönsaksland!