söndag 2 augusti 2009

Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag

Så här ser det ut där jag är idag är temat för veckan fototriss. Jag fortsätter på den inslagna vägen då det begav sig förra gången och visar bilder från trädgården, där det växer så det knakar.


Hela vårt gamla äppelträd är fullt med äpplen. Grenarna hänger tungt neråt.


Krusbären är så där lagom sursöta, precis som jag minns dem från min barndoms somrar i mina morföräldrars sommarstuga i Dalarna.


Om man ska gå efter hur mycket rönnbär det är i trädet så kommer att det att bli en kall och snörik vinter.

Se fler bilder i Fototriss.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

21 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder från trädgården, gillar speciellt äpplena! Mycket gott kan man göra på äpplen ;)Vi får hoppas att teorin om mycket rönnbär, är fel *s*
Ha´de fint/E-L

cat sa...

Du verkar ha en underbar trädgård:)
Jag gillar nog äpplebilden mest.

Pia sa...

Härligt med äpplen och rönnbär :) Fina bilder!

Susanne sa...

Det känns som om hösten är på väg i Sverige. Jag tror jag stannar kvar i Italien. :)

Äppelbilden gillar jag bäst - kompositionen är så harmonisk.

Nukke sa...

Rönnbär är min favorit !!!

Barbro S sa...

Underbara frukt- och bärbilder. Du måste bo långt söderut när äpplena redan är så stora, och rönnbären så röda.

marie roxbro sa...

Härliga bilder....gillar rönnbören...ha en bra söndag

Mia sa...

Fantastiskt vackra fotografier - och så ser det fasligt gott ut med :)
Mia

Amanda sa...

I år har det varit ett riktigt frukt- och bärår. Gott om blåbär och kantareller är det också. Härliga foton från din trädgård. Kul att ha egna äpplen och bär.
/Amanda

hundenstina sa...

Sååå fina rönnbär ...
Vi fårse om det stämmer med mycket snö, hehe ...

anemonen sa...

Härligt med alla dessa frukter som kommer att bli något gott att sätta tänderna i till hösten.

Anonym sa...

Gillar dina skrockfyllda rönnbär. Att det är många rönnbär beror nog mest på att förutsättningarna var goda när blomknopparna bildades och när de sedan blommade. Har inget med kommande snömängd att göra.

lilalili sa...

Underbara bilder i din triss.
Ha en skön vecka!

MMS sa...

Vackra bilder från din trädgård. Svärt att välja en favorit, men bilden på krusbären är nog den jag gillar bäst....

Veronica sa...

Gillar din sista bild, fin!!! Men vi får verkligen hoppas att den teorin inte stämmer!!
=)

Jah Hollis sa...

Ja, det är snart bokstavligt talat dags att skörda frukterna. Men än ska vi väl kunna njuta av sommaren ett tag till.

Anette sa...

Så härligt med krusbär. Hoppas min nyplanterade buske klarar sig. Det är egentligen lite för kallt....

Ninni sa...

Fina bilder från din trädgård. Jag saknar både äpplena och krusbären här. Inget är så gott som svensk äpplen.
Må så gott!

Munin sa...

Jag blev så sugen på äppelpaj eller krusbärspaj när jag såg dina bilder. Jag hoppas på en kall och snörik vinter i år, det är så vackert att fotografera då.

Monkan sa...

Jättefina bilder alla tre, och vad härligt att ha såna tillgångar i trädgården. Favorit i trissen är äppelbilden.

Anonym sa...

Vilken härlig trädgård du verkar ha.
Mycket gott att smaska på för dig *ler*.

strömma