torsdag 6 augusti 2009

Gallstensanfall brukar komma akut


Herregud vilket liv det blir när en kändis får ett gallstensanfall, något som drabbar många. I Sverige får var femte kvinna och var tionde man gallsten. Jag vet hur ont det gör och hur akut det kommer, jag har haft många anfall och fick så småningom operera bort gallblåsan. Nu har jag två jobbarkompisar som också har problem med gallan och ska i dagarna opereras. Lasse Berghagen är inte ensam om att drabbas av gallstensanfall alltså. Och anfallet går ju faktiskt över. Tills nästa gång.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

sinneskatten sa...

Fy attan vad ont det gör, jag besvärades av det när jag fick barn.
Inte helt ovanligt.

Karolin sa...

När det kommer till kändisar så är de dödssjuka om de har ett skavsår vet du väl?!

Jag tycker synd om Lasse B om han också har skiten men han är verkligen inte ensam eller unik i att ha det.

Jag tror jag bara visste om att du haft gallsten innan jag själv fick det, men nu tycker jag väl att var och varannan person verkar ha haft det, spec i samband med graviditet.

Men som sagt, nu kommer jag snart bli av med skiten. Vi får hoppas på titthål, men får se vad MR visar..Huvudsaken är att jag får bort anfallen som stör mitt liv.