måndag 17 augusti 2009

9,58


Usain Bolt hyllas som en superman. Han har sprungit 100 meter, slagit världsrekord, blivit världsmästare i Berlin. Jag känner att visst har har sprungit fort, so what? Hela världen blir hysterisk. Som om han vore gud själv. Det är tydligen något oerhört exceptionellt han gjort för hela mänskligheten. Jag blir nästan rädd när människor inte ser längre än till ett 100-meterslopp.

Jag blir också oerhört misstänksam när någon slår världsrekord på 100 meter löpning med 11 hundradelar. Dessutom var det sitt eget rekord han sänkte och han säger själv att han inte är i lika bra form nu som förra året i Peking. Genom åren har vi ju lärt oss att de överlägsna ofta inte har rent mjöl i påsen. Inte för att jag vill tro att Usain Bolt har fuskat, men misstänksam blir jag. Vissa skulle nog säga att jag hädar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,