onsdag 5 november 2008

Jag längtar

Jag fick helt plötsligt en sån förtvivlad längtan efter mina nära och kära "over there." Kanske för att det varit mycket tal om USA i dag i och med att Obama har blivit USA:s 44:e president och hela nyhetsrapporteringen kretsar kring det. Obama har hållit det sedvanliga tacktalet till nationen.



Jag pratade också med min närmste chef och förhörde henne lite om hur det var i New York. Hon var där på novemberlovet, och tycker liksom jag att det är en fantastiskt stad. Jag vill också åka till New York! Suck.

Annars diskuterade vi våra julledigheter på veckans morgonmöte. Helt otroligt, inte något tjafs överhuvudtaget och det är ovanligt för vi är ju bara en massa damer. Det blev ett par små justeringar bara, annars gick det väldigt stillsamt till. Det är ju inte klokt egentligen, att jag väntar mig bråk och sura miner, men så är det ibland på mitt jobb.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: