torsdag 27 november 2008

Aldrig är de nöjda


Visst är det väl själva fan att en av fem engelsmän medger att han skulle vilja att hans fru genomgick något slags skönhetsingrepp? Jag erkänner att jag också har tänkt på att fettsuga magen, men det stannar bara vid en tanke någon gång i ett depressivt ögonblick. Jag tror inget i hela världen skulle få mig att göra det och jag skulle definitivt inte vilja att K kom och sa att jag borde göra det. Förresten skulle han aldrig föreslå något sådant heller.

Här är en 10-i-topp-lista på ingrepp som engelsmännen tycker att deras fruar borde göra:

1. Fettsugning av magen
2. Fettsugning av ben
3. Bröstförstoring
4. Bröstförminskning/-lyft
5. Fettsugning av armar
6. Tandblekning
7. Ansiktslyft
8. Halslyft
9. Näsoperation
10. Rumpinlägg

Källa: Daily Mail

Det där med fettsugning av armarna och rumpinlägg tycker jag låter lite väl överdrivet. Men tråkigt nog är listan inte bara en önskelista. Tusentals kvinnor genomgår dessa operationer varje dag, dels för att de själva inte är nöjda med sin kropp, och dels för att just behaga männen. Det finns visst många kvinnor, och män med för den delen, som speglar sig hela dagarna och hittar det ena felet efter det andra på sin kropp som måste åtgärdas. Helt sjukt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Baronessan sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen... vart tog den där så kallade frigörelsen vägen?