söndag 23 november 2008

Gammal man gör så gott han kan


Min pappa är en envis man. När han ger sig den på att klara saker så gör han det. I dag var vi där för K skulle byta till vinterdäck på den gamla Saaben. Inte för att vi vill att pappa ska köra, men om han gör det så har han i alla fall vinterdäck.

Byta däck är inte något som pappa ger sig på numera, men han hade möblerat om. Han hade flyttat den stora 36"-tv:n med platt skärm till sovrummet och den lilla tv:n till vardagsrummet.
"Eftersom vi ändå ligger och tittar på tv", sa han. "Då är det bra att ha en större bild."
"Men det var lite krångligt. Jag orkade knappt bära lilla tv:n och jag orkade inte får upp den på bordet, utan fick först ställa den på en stol och sedan ta sats och lyfta upp den på bordet."
"Och det var lite krångligt att få i alla sladdarna, antennsladden och så. Så jag satte mig på golvet men kunde knappt komma upp. Jag förstår inte hur det har blivit, jag är så stel."
"Men det gick om jag först ställde mig på knä."

Han är duktig min pappa, han är ju i alla fall 93 år och 4 månader.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerande. Finns inte många 93-åringar med sådan viljekraft!

Anonym sa...

Ja, utan tvekan är det en pigg gentleman!

Le Loup sa...

Härligt att läsa det här, jag ler stort och önskar jag är lika pigg om jag blir lika gammal :)

Hanna sa...

Helt fantastiskt. Vad tuff han är!

Pumita sa...

Vilken krutgubbe! Underbart!