torsdag 23 oktober 2008

Saker jag retar mig på

En del dagar är tålamodet inte så stort. Men jag har väl rätt att vara en sur klimakteriekärring jag också.

Kanske beror det på att jag inte sovit så bra de senaste nätterna.
En del dagar när jag är på bra humör rycker jag bara på axlarna åt det här, men i dag retar jag mig på allt som andra säger och gör, eller inte gör.

Jag menar, hur svårt kan det egentligen vara för en del att:

…fälla ner toalettlocket efter sig?
…hälsa när vi möts i korridoren?
…tugga med stängd mun?
…prata så jag förstår vad som sägs?
…diktera diagnos på operationsberättelser?
…titta i interna telefonkatalogen?
…läsa innantill?
…skicka epikriser elektroniskt i stället för på papper?
…fylla på papper i kopieringsapparaten?
…hitta toan när det finns en stor skylt med WC på dörren?
…koppla telefonsamtal till rätt anknytning och inte till mig?



Jag började att reta upp mig på Magnus i gårdagens "Bonde söker fru." Jag tycker att han verkar vara en idiot som säger att Linn ser knubbigare ut i verkligheten än på bilderna. Om jag hade varit Linn hade jag nog gett honom en rak höger, det förtjänade han verkligen. Det kanske inte var så illa menat, men det lät verkligen inte bra i tv. Linn är ju verkligen inte ens knubbig, utan ganska normal, men hon verkar inte ha tagit illa upp.

Hade han sagt detta till mig hade jag bett honom dra dit pepparn växer, men hon kvittrade bara vidare:
"Han svarar väldigt rakt. Det är bra att jag vet vad han tycker och tänker. Och att han sa just att jag var lite knubbigare än på korten."

Snacka om blåst.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

skämta inte! Magnus é ju såå grym

Anonym sa...

Ja, käre Magnus är vältalig... jag hade också gett honom en rak höger...och undrat om en bonde verkligen inte har mer musker än så...jobbar han inte på en gård?? haha...och ute så han får lite solbränna på kroppen?? :D /"ännu en sur klimakteriekärring"

Anonym sa...

Han är ju från Köping, kraken. Det förklarar ju det mesta...

Le Loup sa...

Åh! Jag såg det där med och lyckades inte karlsloken också kläcka ur sig "att några kilon gick ju att få bort lätt."
Hade det varit jag hade jag sagt till honom "Ja, och du verkar vara ganska kort i huvudet och det är nog tyvärr obotligt."

Anonym sa...

Han har inte ens insett att han är med som årets bonde-tönt. Att folk sitter och garvar åt honom och hans taffliga metoder att fånga kvinnor. Förstår att han är desperat men att slänga ur sig såna grodor som han gör...då har han inte bara en skruv lös..."hissen går inte ända upp" där...