torsdag 16 oktober 2008

Nonsens x 2



Tror ni att finanskrisen beror på den amerikanska bolånekrisen? I så fall tror ni fel enligt den indiske mannen Raj Kumar Sharma. Han säger sig ha hittat orsaken till hela finanskrisen, den stod nämligen skriven i stjärnorna. Krisen har uppstått på grund av en kamp mellan stjärnbilden Lejonet och planeten Saturnus och var väntad. Mycket ska man läsa innan ögonen trillar ut.

Jag läste också en helt galen sida i NA i morse. Det finns alltså en kvinna som är djurtolk, och påstår att hon kan "prata" med djur. Jag kan inte förstå hur folk tror att det går till egentligen. Kvinnan har alltså gått en kurs där hon lärt sig att kommunicera med djuren. Nog för att jag tror att man kan känna av hur djur känner sig och kan studera olika beteenden och sedan kunna tolka det på olika sätt, men att hon skulle prata med djuren har jag svårt att tro. I dagens tidning finns ett utdrag ur chatten som kvinnan hade med läsarna i går, och en fråga handlar om huruvida man kan prata katter tillrätta. Djurtolken svarar att man i alla fall kan höra efter hur katterna mår och hur de trivs med livet, och hur de vill ha sitt liv. Precis som jag brukar prata med Wille alltså. Jag kanske skulle be henne komma hit så vi får höra vad Wille egentligen tycker om att bo här hos oss, varför han är rädd för hundar och vad han önskar sig mest av allt till julklapp.



"Det värsta är att vi tror på något därför att vi vill att det ska finnas, inte därför att det finns." (Jacques-Bénigne Bossuet)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Le Loup sa...

Åh, när jag flyttade hemifrån för många år sedan så var min första alldeles egna katt en vit katt, är Wille helvit han med?
För övrigt är jag nöjd med envägskommunikationen jag har med mina katter, jag pratar och frågar, de tittar på mig och höjer knappt ett morrhår, förutom om det är leverpastej, då pratas det väldigt...

Bitten sa...

Ja, Wille (Wilmut) är helvit. Hans syskon hade en svart fläck mitt på huvudet när de föddes, men den försvann sedan.

Magdalena and Co in US sa...

*asg*
Där ser man vad Lejonet och Saturnus kan ställa till med.
Ha en bra helg
//m