fredag 24 oktober 2008

Julen får vänta


Jag tycker att julen är mysig och har alltid tyckt det. Kanske för att mina jular alltid har varit fina, men släkten samlad och god mat att äta. Jag brukar köpa julklapparna i december, inte i oktober, mest därför att jag vill att julstämningen ska infinna sig. I år har vi bestämt att vi inte ska äta något julbord innan jul som vi gjort de senaste åren, utan sparar det till julafton. Dels är det ganska dyrt och dels måste man boka typ nu för att få bord någonstans om vi blir 7-8 stycken. Jo och B planerar ju att komma hem den 20 december och det hinns nog inte med något julbord på någon restaurang innan jul då. På Ikea har de nu packat upp alla julsakerna och jag tycker att det är kul att gå där och titta och planera vad jag ska köpa senare, lite längre mot jul. När det väl kommer till kritan köper jag i alla fall inte ett dugg i december, eftersom jag då har tappat lusten att handla julsaker. Hur som helst tycker jag att det är väl tidigt att börja med julen i affärerna nu, två månader innan jul. I år ska jag nog vänta nästan till advent innan jag börjar spana in nya ljusstakar, stjärnor och glitter. Men då är väl allt fint redan slut...


Ännu är granen vid sommarstugan för liten, men till julen 2009 blir den nog vår julgran

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: