fredag 31 oktober 2008

Kameleonter och djungelvrål i en skön mix


Att handla på fredag eftermiddag/kväll så här före en helg är inte så bra för humöret. Vi handlade visserligen nästan allt i går, men som vanligt måste vi ju komplettera eftersom vi har en tendens att glömma hälften. Det är inte kul att trängas med halva staden när man är trött, hungrig och irriterad. Jag hade tänkt köpa lösgodis, men orkade inte knuffas bland alla snoriga ungar och halvfeta kärringar och gubbar som tror att det är en tävling om vem som hinner fylla sin påse snabbast. Så det fick bli vanliga godispåsar i stället. I och för sig mycket mer hygieniskt, men inte lika gott. Jag vet, jag är en godisråtta. Vi talade i dag på jobbet om olika sorts godis. Sjukgymnasten sa att ju äldre man blir desto mer finsmakare blir man. Men då var jag tvungen att protestera. Jag äter allt godis, det kvittar om det är fin choklad eller fruktnappar, allt slinker ner. Inte bryr jag mig om vad det smakar, jag bara tuggar och sväljer.


Finns det något mysigare en fredagkväll än att efter en god middag mula i sig ett halv kilo godis och titta på Idol?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: