onsdag 24 augusti 2011

Jag hatar gröt!



En ny studie visar hur man effektivare kan sänka det skadliga kolesterolet. Men lika lite som jag skulle vilja äta enligt LCHF-metoden för att minska i vikt (om jag nu skulle göra det, vilket jag inte tror) så skulle jag nog inte vilja sänka det onda kolesterolet med hjälp av havregrynsgröt. Jag har aldrig gillat gröt, och kommer nog aldrig att äta det till frukost. Ärter är jag heller inte så förtjust i och inte sojamjölk. Så då återstår frukt och nötter, bönor och linser.

När jag testade mitt kolesterol efter att ha ätit Simvastatin ett par månader låg mitt onda kolesterol på 2,1 i stället för 4,1 i januari. Totalkolesterolet har reducerats från 6,2 till 4,0.

Så jag fortsätter nog att ta min medicin, i alla fall så länge jag mår bra av den. Och så fortsätter jag med GI när andan faller på.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Klas Rosell sa...

Du kommer gilla Betaglucare. En enda portion om dagen av något som ser ut och smakar som frukostflingor sänker ditt kolesterol. Det är vetenskapligt bevisat. Inte nog med det. EUs expertråd slår också fast att effekten av Betaglucare kan minska risken för hjärtkärlsjukdom. Fungerar att äta ihop med din medicin.
Mer info på www.betaglucare.se. Mvh Klas (klas.rosell@prorsum.se)