onsdag 3 augusti 2011

Min dröm




I natt drömde jag att jag försökte få tag i en telefon, så jag kunde ringa min chef och tala om att jag inte kunde jobba för min bäbis var sjuk. Alla telefoner jag hittade var trasiga, utan knappar, föll i småbitar när jag tog i dem, var stendöda eller bara såg så konstiga ut att jag inte förstod hur man skulle göra. Tiden gick och jag upptäckte att det var lunchtid och då skulle nog chefen rimga till mig i stället för att höra varför jag inte var på jobbet. Men så kom jag på att jag kunde maila till henne. Då kom jag förstås inte ihåg vad hon hade för adress så det skulle ju inte heller gå så bra.
Till sist tänkte jag att det var nog ingen som saknade mig i alla fall så jag kunde lika gärna stanna hemma.

Jag undrar vad den drömmen betyder.

2 kommentarer:

Le Loup sa...

Men lägg av!är min spontana reaktion när jag läste det här, för jag drömde också om mobiler som inte fungerade, antingen var de för små, för stora, eller också så var de helt trasiga. Vad sjutton betyder sådana drömmar?

Bitten sa...

Jadu, inte vet jag ...