tisdag 16 augusti 2011

TisdagsTema - Favoritmöbel





Det här svarta pianot fick vi av en bekants granne, om vi hämtade det ur deras källare. Eftersom dottern behövde ett piano så passade det bra. Hon brukar spela så det står härliga till.
Det är gammalt och slitet, men pianostämmaren säger att det är av bra kvalitet och har fin klang.
Och jag tycker att det är vackert där det står.
Jag spelar överhuvudtaget inte, men det har ändå blivit en favoritmöbel.

Här finns fler favoritmöbler.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


4 kommentarer:

Pialotta sa...

Ser ut som mitt gamla piano ju.. det gjorde vi oss av med efter många flyttningar.. var tungt att bära på för de som flyttade våra möbler.. jag spelade :)

Leena sa...

Det är vackert med piano, bara för den skull kunde jag tänka mig att ha en, kan ju inte spela ...

SigridfraEnget sa...

Jeg vurderte også å ta bilde av pianoet. Vårt er ikke så gammelt og staselig, men derimot ganske nytt og elektronisk. Men jeg elsker å høre mannen spille på det! Noe av det koseligste som finnes.

Klimakteriehäxan sa...

Det dräller nog tyvärr av fina pianon som ingen spelar på. Kul att ditt blir använt - och med favoritstämpel dessutom!