fredag 5 augusti 2011

Det känns som jag skolkar




Tack vare en förstående chef kunde jag få drygt två (2) timmar extra ledigt den här helgen genom att flexa ut lite tidigare. Det är två timmar som jag inte kommer att slösa bort på oväsentligheter, som att städa eller sortera tvätt. Fast ni ska veta att det behövs.

Nej, i stället ska jag ägna mig åt att sitta och meditera i en solstol på altanen. Om det inte börjar regna. Fast jag sitter nog kvar då också om jag tänker efter.

En sak undrar jag dock över.
Varför känns det som jag skolkar från jobbet varje gång jag går lite tidigare?

1 kommentar:

Sus sa...

Vi är beordrade 40 timmars övertid i augusti. Hahahaha! Jävla puckon. För de märkte att de gett oss en veckas extra semester.

Under de två år jag jobbat har jag aldrig haft 30 min rast. Vi är med eleverna hela tiden.

Borde det inte vara värt en veckas extra semester?