tisdag 2 augusti 2011

Årets kropp




Helen Mirren har vunnit omröstningen "Årets kropp." När gymkedjan LA Fitness  frågade 2 000 män och kvinnor vilken kändis de tycker har snyggast kropp vann Helen Mirren kvinnokategorin med 17,65 % av rösterna. Att en 66-årig kvinna lägger sig överst på den listan är en sensation tycker jag. Vid den åldern har ju kroppen börjat förfalla rejält, om man inte har fixat och donat lite här och där. Jag har ju lite förutfattade meningar om vad skådisar gör med sina kroppar, men ändå känns Helen Mirens kropp ganska äkta. I alla fall är hon värd utmärkelsen och jag hoppas hon gör lång näsa åt sina yngre kändiskollegor som opererar sig hela tiden för att det inte ska märkas att de blir äldre. Som vi ju alla blir. Och det känns skönt att någon anorektiker med stora bomber inte gick och vann.

För övrigt vann David Beckham den manliga motsvarigheten till kändiskroppstävlingen. Vilket jag har svårt att förstå. Det är väl för att jag inte gillar hans tatueringar kanske. Men han är ju inte heller någon duvunge direkt.


För övrigt vinner jag nog utmärkelsen "Årets ickekropp."
Inget mer fredagsmys för min del om jag ska ha någon chans att vinna någon sorts kropptävling i framtiden.

Inga kommentarer: