måndag 7 september 2009

Skor och politik


Det behövs ingen rödgrön familjedag för att vi ska stärka vår enighet för äldsta dottern och mig. Det räcker att gå på M-berg och leta skor. Jag provade några par, men tyckte nog att 700 kronor var lite väl saftigt för ett par, även om de var supersnygga och sköna. Dessutom var jag inte i något desperat behov av skor, utan kan vänta tills de rätta dyker upp. Därför åkte vi till skoaffären bredvid Ikea (där jag nästan aldrig hittar några skor). Men där fanns de, de skönaste skorna och till ett pris som bara var hälften av 700.  Det kändes som jag dragit en vinstlott. Och jag förstår inte varifrån mina barn har fått sitt ekonomiska sinne (även om jag misstänker att K har en del i det), för Jo fick tre par skor för priset av två. Inte ens i USA kan hon få så fina skor för så lite pengar. Tre par skor för 198 kronor! Det är ju inte klokt. Egentligen. Vi var eniga om att vi båda fyndat.

För övrigt tycker jag om de rödgrönas politik, som bl a innebär att vända 12 % arbetslöshet till full sysselsättning, att satsa på Sverige som kunskaps­nation, att ta fram ett handlingsprogram för klimatarbetet, att stoppa de ökande klyftorna och att stå upp för en skattefinansierad välfärd av hög kvalitet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: