fredag 4 september 2009

FredagsFärger - Blå och grå

Lite blå och lite grå himmel på samma gång. Ballongflygare brukar ofta smyga förbi ovanför vårt hus på sommaren. De anmäler sin ankomst genom ett väsande långt innan man ser dem. Ljudet är från när de eldar på under ballongen för att kunna stiga ännu lite högre. Annars är ju ballongen ett ganska tyst och stillsamt transportmedel och det ser inte helt fel ut att tyst sväva fram över omgivningarna.
Se fler blå och grå bilder här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

9 kommentarer:

sinneskatten sa...

Det måste vara en fantastisk känsla att sväva fram i en ballong.
Undrar just om jag får uppleva det?

magnus sa...

Moln som på sista tiden har varit grå och blå himmel är aldrig fel..i bildsammanhang, menar jag ;)

Marie sa...

Gråblåa skyar, vakert. Hujedamej skulle nog inte våga mig upp där ;-)

Jah Hollis sa...

En rogivande bild. Jag har en god vän uppe i Stockholm som bor nära ett ställe där man skickar upp ballonger så jag känner igen det där ljudet.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Himlen så vacker och så föränderlig, fint foto.

Må gott, önskar Irene

Ingrid sa...

Så vackert och rofyllt. Tänk så härligt det vore att sväva omkring däruppe alldeles tyst och stilla.

Ha en fin helg!

Susanna sa...

Skulle vilja prova det någongång, ser så skönt ut. En fin bild :-)

Erik "Semlan" sa...

En lite modig ballongförare, med tanke på de grå molnen. Valde gråa moln, men "förankrade dem" med lite trädtoppar istället för något flygande... Tror jag snart tar en tur med dylik farkost.

Erik "Semlan" sa...

En lite modig ballongförare, med tanke på de grå molnen. Valde gråa moln, men "förankrade dem" med lite trädtoppar istället för något flygande... Tror jag snart tar en tur med dylik farkost.