söndag 13 september 2009

Gud finns inte

Varför skulle i så fall Gud döda någon som vill tacka honom för att han fått behålla livet? Riktigt sjukt beteende.
Att behålla ett barn bara för att man har blivit våldtagen, är det fel? Hur skulle det kännas när barnet liknade våldtäktsmannen så mycket att man fick panik? Som tur är tog moderskänslorna över till sist och historien slutade lyckligt.
Apropå barn och faderskap, den sökande mamman i Danmark som lagt upp en film på YouTube visar sig vara en skådespelare och  denna film verkar vara gjord i reklamsyfte. Jag har sett filmen och jag tyckte nog att  "mamman" verkade lite väl distanserad och jag tycker filmen är konstig.Den känns väldigt fejkad, och några riktiga känslor når inte fram till mig, det känns faktiskt inte på riktigt. Tydligen har många ändå känt för kvinnan som söker efter sitt barns far och mer än en halv miljon har sett klippet. Om filmen visar sig vara på riktigt blir jag riktigt förvånad.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sanslöst att Aftonbladet sprider antiabort-propaganda utan att reflektera över det!

Spock sa...

http://www.metrobloggen.se/robinson
Läs mer om antiabort i Aftonbladet

Anonym sa...

Ja vilken hädelse att inte progagera för att foster ska slitas ut och mördas! Jag förstår att auschwitzfeministerna är upprörda.

Martin sa...

Fast enligt aftonbladet så hade alla som sett filmklippet på youtube blivit lurade!

Bitten sa...

Martin: Men du vet väl att Aftonbladet alltid ljuger.

Anders Branderud sa...

Hej,
Jag vill kommentera din titel.
Det är inte Gud som orsakade att personen dog.
Det är ett antagande som strider emot vad man genom att använda logik kan komma fram till om Skaparen.

På hemsidan bloganders.blogspot.com finns det ett bevis för en Intelligent Skapare av universum och Hans vilja med mänskligheten...