onsdag 2 september 2009

Mingel

I dag hade vi mingel på lunchen på jobbet. Det är 10 år sedan vi flyttade till nya lokaler och det måste ju naturligtvis firas. Avdelningscheferna hade beställt pizza. Till det serverades ruccolasallad och lättöl eller bubbelvatten. Gissa om vi slogs om pizzabitarna. Jag hann i alla fall få två små bitar. Det var min lunch, eftersom vi blivit tillsagda att inte ta med matlåda. Jag vet inte hur det är med de andra, men jag blir liksom inte mätt på ungefär en kvarts pizza. Till kaffet efteråt fanns det After eight-chokladbitar. Fanns alltså. När jag skulle ta en var de naturligtvis slut. En del var väldigt glupska och tog både två och tre stycken. Men kaffet var i alla fall gott.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men!! Jag fick aldrig pizza när jag jobbade hos er... ; )/Anna S

Karolin sa...

Om man uppmanas att lämna matlådan hemma, då ska man bli mätt också tycker jag.

men annars lät det trevligt