onsdag 16 september 2009

Förkylningstider

Jag brukar inte tro på under, eller dunderkurer och är egentligen ganska skeptiskt mot naturmedel, men jag är omgiven av förkylda människor just nu och måste försöka värja mig. Mellandottern och yngsta dottern är sjuka och hennes sambo också.  I och för sig har jag bara pratat med yngstingen i telefon, men ändå. K säger att en av hans jobbarkompisar är jättesjuk, antagligen i svininfluensa, förlåt, influensa A ska det visst heta . I dag talade chefen dessutom om att vi kan få bli vaccinerade någon gång i oktober. Om inte influensan redan är på utdöende kanske jag slår till.

Förresten känner jag mig faktiskt lite förkyld nu också. Jag har nyst flera gånger och jag tycker jag börjar känna mig lite hängig. Lite ont i halsen och så där. Men eftersom jag började ta Kan Jang alldeles precis när jag började känna mig krasslig, så klarar jag mig nog den här gången med.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: