söndag 7 september 2008

Ingen uppoffring direkt


Vi borde skära ner vår köttkonsumtion för att hjälpa till att stoppa klimatförändringen, anser chefen för FN:s klimatpanel (IPCC) Rajendra Pachauri.

Jag känner inte att jag måste äta kött, jag har inget behov av att sätta tänderna i en redig biff som en del har. Jag kan lika gärna äta vegetarisk kost och eftersom Je inte äter kött så skulle inte det vara något problem här hemma. Jag måste ändå laga två maträtter för det mesta. Om inte K så gärna ville ha en köttbit då och då att marinera och grilla skulle jag lätt kunna avstå. Själv känner jag att det tar emot mer och mer att äta kött och jag är egentligen aldrig riktigt sugen. Däremot skulle det vara svårt att avstå från fisk och skaldjur, det känner jag mig sugen på och man kan ju göra så mycket gott med t ex tonfisk och lax. För mig vore det inget problem att ha en köttfri dag i veckan, jag har nog sex köttfria dagar, så det är inte precis någon uppoffring.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur mycket är klockan?