lördag 13 september 2008

Arvika - var ligger det?


Postkodmiljonären brukar vara mitt favoritprogram på fredag- och lördagkvällar. Det är lagom att slå sig ner vid tv:n efter lite mat och vin och se när någon svarar på frågor och vinner pengar. En del frågor är löjligt enkla, medan andra är lite svårare. Men man har ju fyra alternativ att välja på och livlinor. För att klara sig bra i såna här tävlingar krävs det allmänbildning. Jag vet direkt att han som sitter i stolen inte kan vinna en miljon när han inte ens vet, på väldigt låg nivå i tävlingen, i vilket landskap Arvika ligger eller att lind inte är ett barrträd, och måste använda sina livlinor. Jag blev förvånad när han ändå vann så mycket som 50 000 kronor. Jag vet att det inte är samma sak att sitta hemma i soffan och svara på frågorna som att sitta i den där stolen, men ibland blir jag trött på folk som inte ens vet vad en karott är.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: