söndag 28 september 2008

Blondes have more fun


Blondiner har roligare och har bättre självförtroende. Det behöver inte ens vara äkta blond. Det räcker med en blondering så förändras livet enligt en brittisk studie. Om man blonderar sig känner man sig snyggare och blir mer äventyrlig i sänghalmen. Dessutom kan en hårfärgning ge en skjuts i karriären.

Studien omfattade över 3 000 kvinnor och visade att brunetter tjänar bättre än blondiner, och att de dessutom är mer troligt att de gifter sig rikt. Ändå skulle över 80 procent av kvinnorna i den studien helst välja blont som ny hårfärg, och svart hår var minst populärt. Rött hår skulle också fler välja eftersom en tysk studie visat att rödhåriga har bäst sexliv, med fler partners och mycket sex. All denna förändring skulle alltså bero på att man färgar håret.

Men det är väl så att allt förändring, vare sig det gäller ny hårfärg, nya kläder, nytt jobb eller vad det kan vara, ger en kick och gör att man känner sig mer självsäker, snyggare och då automatiskt blir mer sexig och har roligare i sängen, eller har jag fel?

Ja, alla dessa studier. Jag som aldrig färgat håret, som är äkta blond, hur känner jag mig då? Jag skulle kanske pröva att färga håret brunt för att få högre lön, för snygg är jag ju redan, hahaha, och har bra självförtroende, i alla fall ibland. Lite mer äventyrlighet i sänghalmen skulle väl inte skada, då kanske det får bli rött hår för mig för att jag ska bli lite eldig.

Nej, jag har aldrig ens funderat på att färga håret, men jag kan inte lova att jag inte gör det om jag får tråkigt. Vem vill inte känna sig snyggare, sexigare och göra karriär och tjäna pengar på jobbet?

"Det var en blondin. En blondin av den sorten som skulle kunna få en biskop att sparka hål i ett plexiglasfönster." (Raymond Chandler)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: