söndag 25 oktober 2009

Jag tror hon ändrar sig


Jag vet inte om hon eventuellt lider av någon bokstavsdiagnos, om hon är enbart provocerande, om hon är en helyllebimbo, eller bara blåst helt enkelt, den goda Katrin Zytomierska. Att vänta barn är inte alltid en dans på rosor, vem har sagt att det är lätt? Jag kan förstå om någon så egotrippad människa kan tycka att en bebis i magen betraktas som en inkräktare i den egna kroppen, som alltid varit så slimmad. Och tror hon på fullt allvar att bara för att hon inte tycker om barn är hon immun mot graviditet? Om man slutar med p-piller så finns det ju andra sätt att skydda sig mot att bli på smällen, och alla utom hon verkar veta det och det är ju konstigt. Särskilt om hon absolut inte vill ha barn.

Nu vill jag ju inte tro att hon kommer att bli en så elak mamma att hon agar sitt barn som hon säger att hon förmodligen kommer att göra. Jag tror att hennes hjärta kommer att smälta så fort hon får ha sin unge i famnen, att hon aldrig kommer att förstå varför hon inte ville ha barn. För om hon egentligen absolut inte velat ha barn så hade hon ju kunnat välja att med alla medel förhindra en graviditet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

3 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Jag hoppas för barnets skull att hon ändrar sig.

Om hon tycker så genuint illa om barn förvånar det mig att hon inte steriliserar sig.

Anonym sa...

Jag tror också att hon ändrar sig och har förmodligen också ändrat sig redan eftersom hon uppenbarligen är gravid och ska ha barnet. Däremot verkar hon inte ha förstånd att välja sina ord väl, vilket gör att jag tycker synd om hennes barn den dagen då hon eller han kan läsa om vad mamma har sagt i media.

För övr på tal om sterilisering, så är det väldigt svårt att få igenom det utan ngn direkt annan anledning än att man hatar barn. Men preventivmedel finns ju och ska förhoppningsvis funka också, och om man nu ändå blir gravid och absolut inte vill ha barn så finns aborter också.

Bitten sa...

Precis!