söndag 11 oktober 2009

Plötsligt känns allt så oviktigt

Just nu struntar jag faktiskt i att Sverige inte tar sig till VM, det är ju ändå bara fotboll. Inte nåt livsviktigt, utan bara en lek.

Jag bryr mig inte heller om att det bara är gamla gubbar i "Här är ditt liv." Herregud, det är väl de som upplevt saker, inte unga blåsta blondiner som syns i varje annat tv-program.

Jag orkar bara inte med petitesser för tillfället. Sånt som känns så oviktigt här i livet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Även om fotboll är stenhård buisness, och får människor (män?) Att lemlästa varandra, så håller jag med. Det hela är så patetiskt, och just en teater, men på "liv och död".
Och visst är det de gamla som har något att berätta! ha' en bra dag.

Kram Maja.