fredag 30 oktober 2009

So what?



Svenskarna äter 17 kilo godis per person och år, mest i världen och dubbelt så mycket godis som genomsnittet för EU. So what?

Oh ja, jag vet att jag är en godisråtta. Har alltid varit och kommer alltid att bli. Med åren blir man bara lite mer kräsen och väljer bara det godaste godiset. Den enda som lider av att jag äter plockgodis en gång i månaden är jag själv. Något gott måste man väl unna sig efter att ha slitit en hel vecka på jobbet. Godis blir som knark. Fast det är nog lite bättre. Inte så nyttigt, men bättre.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äter du bara en gång i månaden ska du väl inte ha dåligt samvete ; )/Anna S

Anonym sa...

Jag ska hjälpa till att få till statistiken ikväll. Har en egen påse med det godaste godiset jag med. Trevlig helg på dig godisråttan!

ps det finns väl värre laster än godis att ha iaf?

Klimakteriehäxan sa...

Om du håller dej till en gång i månaden lär du inte komma upp i några 17 kilo, så då kan du väl lugnt knapra vidare!!! Godis ÄR gott!