måndag 19 oktober 2009

Jag chansar

Vår arbetsgivare vill förstås att så många som möjligt ska vaccinera sig mot svininfluensan på jobbet. Annars brakar hela vården ihop liksom, om alla som jobbar på sjukhuset blir sjuka samtidigt. Och de har väl helt inte råd att betala sjuklön heller. Därför sitter det listor överallt där man kan skriva upp sig så att rätt antal doser med vaccin kan beställas.

Jag har inte skrivit upp mig, men inte för att jag är rädd för att det är kvicksilver i som konserveringsmedel eller så, utan för att de tänker ge vaccinet på torsdagar eller fredagar. Om någon skulle bli dålig av sprutan så blir man dålig på helgen och kan jobba som vanligt igen på måndagen. Det tycker jag är fräckt. Skulle jag offra en ledig helg i sängen med feber? Nej, hellre chansar jag på att jag aldrig blir smittad.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: