söndag 18 oktober 2009

Läskflaskskollaps och kalops



I dag gjorde vi älgkalops och bjöd min gamle och ensamme far på. Han tyckte det var så gott, i stället för de matlådor han får från hemtjänsten. När vi skulle åka och hämta honom råkade vi ut för ett litet missöde. Vi hade köpt två läskflaskor som låg på golvet i baksätet. Rätt som det var kom det en katt och sprang över vägen så vi tog det lite lugnt. Precis när Jo började gasa igen såg hon en till katt i ögonvrån som sprang efter den andra katten. Hon var tvungen att ställa sig på bromsen och tvärnita, annars hade vi kört på katten. När vi väl stod stilla och pustade ut hörde vi något som lät "pssssss." Jag tänkte att det blivit något fel på bilen och tittade bakåt. Jag såg då en stråle från den ena läskflaskan som sprutade rakt upp på ryggstödet. Jag insåg att flaskan hade gått sönder och att colan var på väg ut i ett sprutmoln. Jag fick tag i flaskan och öppnade dörren och det sprutade cola ur ett pyttelitet hål. Lite kletigt blev det på sätet och insidan av dörren, men det gick ju lätt att torka bort. Huvudsaken ar ju att katten klarade sig från att bli påkörd.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


Inga kommentarer: