lördag 31 oktober 2009

Show me yours and I´ll show you mine 37

Alla helgons dag/Halloween är veckans tema. Egentligen ligger väl Alla helgons dag mig närmare just i år eftersom min mamma precis nyligen gått bort. Begravningen har ännu inte ägt rum och därför tände vi ljus i går kväll i en minneslund. Det väldigt många ljus som brann och det var väldigt vackert i mörkret.

Men eftersom Jo varit i USA i 3½ år så är ju hon van att fira Halloween och därför köpte vi tre stycken minipumpor att dekorera med. Inte alls lika storslaget som i Amerika, men ändå något.



Se fler bilder här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 kommentarer:

Marie sa...

Ett fint arr du gjort där och roligt redigerad bild med spindlar.

sinneskatten sa...

En högtid ni har närvarande i år.
Skickar en stor kram...

Pennelina sa...

Mycket vacker bild!

Förra året var vårt eldprov med flera cancerdiagnoser i familjen samt dödsfall. I år gick vår bäste vän bort i cancer så vi är bjudna på minnesgudstjänst idag.

Känner med dig!

Kram från Pennelina

cat sa...

En vacker bild. Skickar kramar och förhoppningar om att ni får vackra minnen med er från dagen.

Mona sa...

Fin arrangemang. Färggrannt och vackert. Mina varma tankar till dig.

christina sa...

En blandad högtid numera. Jag föredrar ljusen och stämningen ute såväl som inne. Hoppas ni hade en riktigt fin stund i minneslunden!

Le Loup sa...

Jag tycker mig märka att Alla Helgons Dag har blivit större. Förr om åren när jag besökt min mors grav har det aldrig varit direkt någon rusning, men de senaste åren har det varit kö till och från kyrkogården och i år sa jag till min vän att "Det känns som det är fler levande än döda här." Det är fint på något sätt med alla som är där för att minnas, någon slags ro mitt i saknaden.