fredag 6 februari 2009

Skönt, då vet jag

Melodifestival. Inget för mig. Nu kan man dessutom lyssna ungefär en minut på bidragen som är med i första omgången. Bra, då vet jag att det inte är någonting att se. Det skrivs många bra låtar, men när det drar ihop sig till den stora melodifestivalen tycks det bara väljas ut låtar som antingen är klämkäcka som tyska schlagerdängor, släpiga och tröga som sirap, eller discopoppiga. Inga normala låtar får vara med. Sämsta låten i första omgången är utan tvekan "Med hjärtat fyllt av ljus" med den värsta tänkbara artisten, Shirley Clamp. Nu står mitt hopp till Lasse Lindh. Han bara måste ta sig till final i år. Det borde väl finnas några som har musiksmak i detta land.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Karin Berg sa...

Jag älskar melodifestivalen! den svenska bara dock, den europeiska är för stor för min smak.