måndag 23 februari 2009

En alldeles egen Oscar


K och jag tittade tillsammans på "Familjen Annorlunda" i kväll. De andra gångerna vi tittat har han gått efter några minuter eftersom han blir helhispig när alla ungarna skriker och gapar. Jag har blivit ett stort fan av familjen i Älvdalen med 10 barn. Vilka underbara föräldrar de är och vilket enormt tålamod de har. Jag gillade när pappan sa att det aldrig var något gnäll i bussen när de var ute och åkte, just när alla småungarna i princip gallskrek. Snacka om att stänga av, men det är väl nåt man lär sig allt efter barnaskaran växer. Jag tycker helt klart att de föräldrarna är värda varsin alldeles egen Oscar.

Undrar förresten hur mycket Oscarsgalan kostar? Tänk vad många hungriga barn i världen som skulle kunna få ett mål mat för alla de pengarna. När jag tänker på det blir jag bara förbannad.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: