söndag 8 februari 2009

Fototriss - Doft/Lukt

Hoppas att jag kan förmedla lite lukter/dofter med dessa foton. Fler bilder kan ni se i Fototriss.


Här doftar det Italien. Solvarm asfalt efter en regnskur, avgaser, och lite sopor. Låter kanske inte så underbart, men en helt ljuvlig doft för mig, och säkert för alla som varit i Rom.


Riktig rosdoft är underbar. Däremot har jag lite svårt för fejkrosdoft som finns i parfym och tvålar. Den kan bli lite för skarp.


Ingen som tycker om kaffe kan motstå doften av nybryggt kaffe eller en cappucino, som luktar en aning sötare och lite mer bränt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Paula sa...

andra kortet blir favoriten

Synnøve. sa...

Det blir kaffet här med.
Fast jag får känning av magkattar...
Rosen var vacker måste jag säga.
Synne.

Anonym sa...

härliga bilder där den sista blir min favorit!
Ha en skön dag! Kramis

Anonym sa...

Härliga doftbilder, jag tackar ja till en kaffe. Eva

Anonym sa...

Kaffe så klart...gud så gott det ser ut / ha en bra dag

Anonym sa...

Jag håller med dig, en ros luktar otroligt gott. Men det är väldigt svårt att göra en konstgjord ros doft. Nästan omöjligt!

Anonym sa...

Kaffet kan jag dofta redan nu..med min kopp i närheten..men vilken vacker ros! Doftar säkert ljuvligt! Milla

Anonym sa...

Bild nummer två är absolut min favorit!