onsdag 18 februari 2009

Regeringen har väl inga pengar


Undrar om GM tror att regeringen i Sverige är beredd att pumpa in miljader i ett företag som tillverkar bilar. Fast SAAB var ju svenskt en gång i tiden, så vi borde ju vara rädda om företaget. Allt i USA handlar ju om bilar och där är bilen det viktigaste, men inte här inte. Här är vi mer rädda om jobben än tänker på att tillverka bilar, men trots detta är regeringen inte beredd att satsa pengar. Våra skattepengar. Vilket är både bra och dåligt. Dåligt för alla som arbetar på SAAB och deras underleverantörer, för att de blir arbetslösa. Bra för skattebetalarna. För hur ska regeringen förklara det? Det rimmar ju ganska illa att först sänka skatten för att alla som arbetar ska få mer i plånboken, och sedan höja skatten för att rädda jobben ...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

klart dom inte har pengar dom har ju skänkt bort statskassan till usa och fyllt sina egna fickor med dem.

Från 4000 miljarder i överskott till minus.

Vilket skämt.

Jag söker en investor som vill utveckla en ide med mig och delat ägarskap.

Någon som har inflytande och pondus och stå emot dom stora bolagen.

Min uppfinning berör en generator som kan ersätta motorerna i bilar och bränslet.

Ersätta bränsle i alla fordon och ge hus värme och el.

Det är lustigt men jag har hört runt lite med mina vänner som några har eget företag och några är uppfinnare.

en av dem berättade hur han uppfann en pump till bilmackarna som kunde leverera vatten,luft, och olja.

Han hade beställningar från Ok,shell och jet.

Prototypen var klar och patenten tagna.

Utvecklingsfonden hade lovat han hjälp.

Sen när det gällde hade den ansvariga slutat på sitt jobb och statens utvecklingsfond hörde aldrig av sig.

Lustigt men ännu roligare med tanke på all reklam staten bombar oss med ang miljön och alla extra skatter vi ska betala så finns inget stöd eller intresse för min uppfinning.

Tycker det säger en hel del om att bibehålla monopol.

Det ska se bra ut utått men igentligen är samhället ett stort skämt.

Det är som när man lär ut rättigheter till barn i skolan men i verkligheten existerar dom inte annat än i ens eget huvud och avgörs av den stora massans indoktrinerade medvetenhet.

Föressten jag är inte född i sverige men uppväxt här.

Har ochså en gång i livet begått grovt brott.

Jag hjälpte min Ms sjuka vän odla cannabis.

Så ta och utvisa mig jag måste ju vara en tagg i statens öga.

Skitregering.

Folket är för dumma för att ha det gott.

Vill man ha det gott agerar man och kräver.

Något som den passiva svenska befolkningen tycks ha glömt hur man gör.

Osämja och att folk inte samverkar är vad som ger psykopat ledarna makt till att ljuga mera för oss till sina privata agendor.