torsdag 12 februari 2009

När graviditetstecken saknas


Jag bara undrar hur kan man vara så avskärmad från sin kropp att man inte märker att man är gravid. Inte bara en gång, utan två. Jag måste säga att för mig är det obegripligt. Hela min kropp har fullkomligt skrikit graviditet de gånger jag varit gravid. Till och med innan jag gjort något gravidetetstest har jag varit bombsäker. Ömma bröst, äcklad av kaffelukt och stekos, viktuppgång, täta trängningar, allt har jag upplevt i ett tidigt skede. Det låter som en dröm att inte ens märka att man är gravid förrän i åttonde månaden. Eller så är det som en mardröm.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alla har ju olika kroppar, en del ju t ex inutvända "livmödrar", en del har fortfarande mens fast det är gravida osv. Dessutom är ju förträning kroppens starkaste försvarsmekanism

Anonym sa...

Jag har också svårt att förstå hur man inte kan märka något. Jag har varit höggravid redan efter fem minuter...

Kul blogg... har precis hittat hit.

Baronessan sa...

Då är det inte fråga om trängningar utan om förträngningar (tror jag). Usch vilken chock!

Anonym sa...

men tror du alla kroppar är lika och är med om det som du har varit??

Då kan ja lära dig nått nytt att så är INTE fallet

/Ninan