måndag 9 februari 2009

Annorlunda familjer


K och jag har slötittat på tv i kväll. Egentligen hade vi tänkt att börja röja i sovrummet inför tapetseringen, men måndagskoman slog till. I stället satt vi som fågelholkar och bara gapade, ja K låg ju som vanligt i soffan, och såg ett program om familjer som har många barn. Vi blev helt slut av att bara titta på dem. K höll på att få ett nervöst sammanbrott på alla barn, och jag tyckte det var skönt att det inte var mina barn, att jag inte behövde bry mig om de skrek. Helt otroligt hur människorna orkar. En av kvinnorna har åtta barn, varav tre tvillingpar. Och mannen som hon lever med är inte ens far till några barn. Det måste vara en helt otrolig man, och han måste vara dökär i henne, annars hade han nog stuckit för länge sen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att alla familjerna verkar härliga. Sedan är jag väldigt impad av föräldrarna som orkar..själv funderar jag över hur jag ska saker och ting att gå ihop med tre barn..Sedan tycker jag det är roligt med familjer som vågar vara annorlunda i dagens samhälle.