söndag 18 januari 2009

Utebliven tidning

Glad i hågen gick jag ut i vinterkylan för att hämta tidningen i morse, men tror ni att det låg någon tidning i brevlådan? Nej, där låg bara helt ointressant reklam från några stora byggvaruhus. Att inte få någon tidning i brevlådan på en söndag känns som rena övergreppet. På helgen har jag ju verkligen tid att läsa tidningen ordentligt, till skillnad mot på vardagarna då jag bara hinner skumma igenom den. Som tur är är det ju lätt att anmäla att vi inte fått någon tidning och den blir väl levererad här så småningom under dagen, men det är liksom inte samma sak att läsa morgontidningen sent på eftermiddagen. Det är ju tur att jag kan läsa nyheter på nätet i alla fall.

Mitt bland alla viktiga nyheter om krigetGazaremsan spränger sig bråket mellan "Let's Dance"-deltagaren Isabella Löwengrip och Carolina Gynning samt Katrin Zytomierska. I sina bloggar går de till hårt angrepp mot Isabella, efter att hon i sin blogg skrivit att de i sin tur är dåliga förebilder som skriver om bantning och att vara smal. Bråket gick så långt att Blondinbella till och med grät efter sändningen. Oj, oj, oj, hur ska detta sluta?



Något som verkar uppröra alla som tittar på ”Körslaget” är att Robert Wells kör blev utslagen i går kväll. Själv följer jag ju inte programmet, men tydligen är det många som gör det. Och det är ju klart att det alltid väcker starka känslor när någon som är segertippad inte får vara med längre. Oj, oj, oj, vilken kör ska nu vinna?

En nyhet som däremot väcker mitt intresse är att klockan 20.06 i går kväll hände något på himlen i hela södra Sverige. Plötsligt lyste hela himlen grön, eller blå enligt andra. Ljuset var så skarpt att människor som var inomhus märkte av det. Det märkliga är att ingen kan förklara vad det var för sken som syntes, men det finns nog många teorier om vad det kan ha varit.

Själv blir jag förundrad över hur alla tätorter lyser upp himlen när man åker med bilen i mörkret mellan Stockholm och Örebro. Vi kunde på långt håll se ljusen från t ex Eskilstuna. Men detta är ju ett orange sken och måste vara från alla lampor och gatlyktor och är alls inte lika mystiskt som ett blått sken.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Olyckligt att inte få någon tidning. Men när man har nätet så kan ju inte allt vara hopplöst. :-)

Kom hit då jag kolla vad andra haft för upplevelser om meteoriten igår kväll. Det finns många teorier som du säger.