lördag 3 januari 2009

Resumé av 2008


Som alla andra undrar jag ju vad som hände förra året egentligen. Ett år går ju så fort och en del händelser faller i glömska rätt fort och vissa saker kommer man lättare ihåg. Jag har ju förmånen att kunna se tillbaka i min blogg från förra året, men vill ändå summera året 2008.

Januari inleddes med resa till USA och när vi kom hem därifrån levde jag med vinterkräksjuka på jobbet, hela månaden. Inte så kul.

Februari dominerades också av vinterkräksjukan. M fyllde 25 och Jo blev 22 år. K och jag festade på Ågatan 3 eftersom vi fått presentkort.

Mars innebar också vinterkräksjuka på jobbet och skräcken att själv bli sjuk. Började bli vant att tvätta och sprita sig tills händerna sprack sönder. Vi var på Kent-konsert, Je gjorde sin piercing och vi vann lite pengar på Lotto.

April inleddes med att min mamma fyllde 85 år, Je fick jobb, K var i Moskva. Den stora nyheten i media var mordet på Engla.

Maj innebar 50-årsdag och resa till Rom.

Juni började med att vi hämtat USA-boende Jo och B inför Je:s stundentfirande. Vi hade också möhippa för min arbetskamrat. Degen efter vann Je sin omgång i Talangen. Vid midsommar hade jag ryggskott och vädret var inte så värst sommaraktigt.

Juli började lite trevande vädermässigt, men inför semestern köpte vi en pool. Vi åkte räkbåt med gamla grannar, firade 24-årig bröllopsdag och gick på bio och såg Mamma Mia-filmen.

Augusti tillbringades mycket framför tv:n med serien Six feet under. Je vann finalen i Talangen, vi var till Globen och såg Mamma Mia-musikalen, Je var på SR:s hemsida med sin låt till Svensktoppen nästa. Jag var med jobbet på utbildningsresa och Je fyllde 19 år.

September kom och regnet öste ner och droppade genom innertaket när K var på fiskeresa. Jag var med i Radio P4 Örebro i Blå Station. Mamma blev rånad på en massa pengar.

Oktober var en ganska intetsägande månad, men jag blev ju nominerad till T-bladstårtan. Je och ML åkte till USA.

November vill man väl helst glömma, i alla fall första hälften, men den gick fort. Sedan kom Je och ML hem från USA och det blev första advent.

December innebar mycket stress, sjukdom, väntan på att julen skulle komma så vi fick hem Jo och B igen. Alla nära och kära var hemma på julafton (utom mina föräldrar) och det var lite snö på julaftons morgon.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: