söndag 25 januari 2009

FOTOTRISS - Ätbart

Jag blev inspirerad när jag tittade runt på lite bloggar att delta i FOTOTRISS. Denna vecka föreställer bilderna något ÄTBART.


Detta är väl i alla fall ätbart, men kanske inte alltid så gott, och mätt blir man ju bara för stunden.


En del hatar sushi, andra fullkomligt älskar det. Jag tillhör de senare. Gott, gott.


Denna maträtt kanske inte ser ut något för världen, men ack så god i all sin enkelhet. Tagliatelle med carbonarasås och små körsbärstomater.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

13 kommentarer:

sinneskatten sa...

Din första bild tackar jag nej till men den sista får det att vattnas i munnen

Baronessan sa...

Den där sushibrickan var riktigt läcker. Är inte stormförtjust i sushi, men ibland kan man bli sugen.

Anonym sa...

Trean blir en favvo här för mig.. Gillar inte snabbmat precis.. inte Sushi alls.. smaken är som baken:-)
Ha de gott/Pialotta

Anonym sa...

Jag tycker om dina bilder och Jag har nog ätit lite extra mycket i dag på grund av alla fotona.
Hoppas du får en skön kväll!

Anonym sa...

Den där sushibrickan ser helt fantastisk ut, den beställer jag. Eva

Synnøve. sa...

Tar nog bild nummer tre.
Synne.

Anonym sa...

gillar alla rätter /ha en bra kväll

SysterLilli sa...

Här var det verkligen svårt att välja. Men sushibilden blir min favorit, så vackra färger och så är det så mumsigt. :)

Pumita sa...

Vilken smaskig sushi! :p

Anonym sa...

Härliga bilder men den sista blir nog favoriten

Anonym sa...

Jäklar vad sugen jag blev på McDonalds nu. Damn!

Jah Hollis sa...

Intressanta funderingar, och foton, kring nyttigt och onyttigt. McDonalds äter jag bara i nödfall (riktigt nödfall), sushi har jag aldrig riktigt fastnat för. Men carbonaran skulle lätt gå ner. :-)

Herr D sa...

No:1 Sushi är djuriskt gott ;-)
McD slinker ner i farten utan kulinarisk eftertanke.
Likaså Pasta.