tisdag 13 januari 2009

Umgås via sms


Jag har aldrig varit någon telefonpratare så därför gillar jag att sms:a. Det går fortare, man säger bara exakt det som behövs och det blir inget dösnack. Men att komma upp i nivå med 14 528 sms på 30 dagar skulle jag aldrig klara, inte med min alltför glesa telefonbok. Jag vet att inte ens Je lyckas komma upp i 3 000 sms på en månad (eftersom hon ibland får så många gratis när hon laddar pengar på telefonen) fast hon ibland skickar helt onödiga meddelanden bara för att det är just gratis. Hur någon lyckas hinna sända över 14 000 är för mig en gåta, hon måste ju ha haft telefonen med sig överallt och skickat hela tiden. Det är alltså i genomsnitt mer än 484 sms per dygn, över 20 i timmen under hela dygnet. Jag antar att hon sov, åt och gjorde annat under en del av dygnet, så hon hade nog fullt upp under sin vakna tid att skicka sms.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Här är en till tycker-inte-om-telefoner-människa. Däremot sms. Jag är nog uppe i tre stycken i veckan tror jag...

Bitten sa...

Just det, genomsnittet ligger väl kanske på 6 i veckan. Lagom nivå tycker jag.