onsdag 21 januari 2009

Två märkliga saker

Gårdagens mest sevärda tv-program var på Kanal 5 och handlade om flickan med två ansikten. Det är helt otroligt hur flickan kunde överleva så länge som hon gjorde. Folk från när och fjärran kom för att få en glimt av flickan och föräldrarna kände att de inte kunde vägra visa upp henne eftersom folk i Indien betraktade flickan som en gudinna och hon fick också en begravning som en sån när hennes lilla kropp slutligen gav upp.


Gårdagens mest spektakulära upplevelse hade jag på lunchen. K kom till mig och vi gick till en av sjukhusets restauranger. Där har de också ett salladsbuffé där man kan köpa sallad som man kan ha till sin matlåda. Jag skulle ta sallad till min lunchtallrik, men jag bara stod och gapade. Det var värre än vid mellandagsrean. Alla (kvinnor) armbågade sig fram och fullkomligt kastade sig över de olika kantinerna med sallad, ryckte och slet hänsynslöst i tänger och slevar, trängde sig före och armbågade sig fram. Annars är svenskar väldigt bra på att bilda köer och står snällt och väntar på sin tur, men här rådde djungelns lag. Verkligen fascinerande beteende av vuxna kvinnor.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blue green world

Drakar som flyger över horisonten
USA= förintas (20% tar 50% av jordens resurser)
Sverige-Finland ska bli en supermakt (den sista)
Resten kan utplånas
http://www.bluegreenworder.blogspot.com/

Karin Berg sa...

det borde vara lag på att stå i kö..Igår var jag och handlade på bokhandeln och det var djungels lag som gällde istället för kö. Och där stod jag snällt och manade längre och längre bak..