söndag 21 september 2008

Små pärlor


Ibland känner jag mig som tjuren Ferdinand. Jag tycker om att sitta under mitt äppelträd eller ligga i min solstol och lukta på blommorna här hemma. Ta det lite lugnt och ta dagen som den kommer. Jag förstår inte vitsen med all hets en del känner. De måste helt enkelt åka till världens högsta bergstopp och bestiga den, åka skidor i Alperna, resa runt i Asien med ryggsäck och söka nya upplevelser hela tiden, som om varje dag var den sista i deras liv. Det är klart man blir stressad av alla måste-göra-listor, allt man måste uppleva och göra innan man dör. Men jag bryr mig inte. Det gäller att se den lilla upplevelsen och kunna njuta av den utan att få myrkrypningar. Det är inte lätt att ta det lugnt hela tiden, men det något man lär sig med åren, i alla fall har jag gjort det. Jag har lärt mig att ta dagen som den kommer, ta vara på varje dag och se den som unik, njuta av att vara frisk och att vara lycklig i vardagen utan en massa måsten. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan staketet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: