söndag 14 september 2008

Det rör på sig



Nu har äntligen Je och ML bokat sin planerade resa till USA. De kommer att vara där borta över presidentvalet, och vem vet, det kanske också blir riktig upplevelse. Annars är det väl mest ett äkta halloweenfirande som lockar dottern, att få gå på ett maffigt party (sånt som man bara ser på tv och film). Jag är jätteavundsjuk, jag vill också åka dit..




Jag skulle också vilja åka till Stockholm på tisdag den 16 september och protestera mot FRA-lagen. Maifestationer planeras ju i Stockholm, Göteborg och Malmö och jag hoppas verkligen på bra uppslutning. Riksdagsledamöterna ska inte få en lugn stund och jag hoppas verkligen att de under sommaren tänkt om angående FRA-lagen.

Förresten KU-anmäls nu regeringen för hanteringen av tilläggen till FRA-lagen. Thomas Bodström (s) vill att KU ska granska vad han och Birgitta Ohlsson (fp) anser vara en alltför kort remisstid. Försvarsminister Sten Tolgfors ville i går inte intervjuas om frågan. Jag tycker att det hela är minst sagt skumt, och det verkar som om alla vill bli av med frågan så fort som möjligt, utan att ta hänsyn till alla protester från folket och bloggarna. Tyvärr tror jag det har gått för mycket prestige i det hela och det är av ren tjurskallighet som förespråkare av lagen kommer att vilja få tilläggen godkända.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: